Wednesday, May 13, 2015

Het lelijke spaarpotje.


Nou, dit is hem dan. Ik krijg regelmatig de vraag; hoe begin je nu met ontwerpen ? En waar haal je toch al die ideeën vandaan ? Ik moet eerlijk toegeven; ik ben gezegend met een grote portie fantasie. Toen ik begon met haken had nog bijna niemand in Nederland van de term "amigurumi" gehoord. Wel "gehaakte knuffel " daar waren een paar boekjes van, maar er veel waren het er niet en de inhoud was nogal oubollig.(Christel jouw boekjes waren er toen nog niet hoor, voordat je denkt dat ik je boekjes oubollig vind haha )

Ik was al snel uitgekeken op de bestaande patronen en toen viel mijn blik op een, eerlijk toegegeven een nogal lelijke, spaarpot die ik ooit heb gekregen. Maar de vorm was wel interessant. Een bol, met een kopje en een paar pootjes. Ik kon best een balletje haken. En zo'n kopje, als ik goed mijn best deed zou dat misschien ook nog wel eens kunnen lukken. Dus ik heb een poging gewaagd :) Eens even kijken of jullie als die-hard Woolytoons fans dit beestje herkennen ?





Nee ? Echt niet ? Of toch stiekem wel ? Ik zal een klein beetje helpen. TADA !




Ja natuurlijk, mijn schaapjes. Dit waren de eerste en daarna volgden er nog velen ! Andere kleuren, maten, materialen en andere patronen gebaseerd op dit schaap. De meest bekende Miss Wooly, de slaapschapen en de muziekdoosjes.

Toch leuk hé, dat je nu de inspiratiebron voor al die schaapjes kent. Waar een lelijk spaarpotje al niet goed voor kan zijn ;)


9 comments :

  1. Wat ontzettend grappig dat jouw schaapje door die spaarpot is ontstaan. Leuk om te lezen!

    ReplyDelete
  2. Wat leuk om te zien en te lezen! Zo grappig waar inspiratie uitgehaald kan worden.
    Groetjes, Wendy

    ReplyDelete
  3. Het lelijke schaapje heeft vast een mooi ere plekje gekregen.

    ReplyDelete
  4. Dat is zeker zo Paula, ik heb hem nog steeds, na al die jaren :) Hij staat bij mijn wol voorraadje.

    ReplyDelete
  5. Haha, je moet het maar zien in een stenen spaarpot (bijvoorbeeld). Ik ben blij dat jij dat in ieder geval wel ziet ;-)

    ReplyDelete
  6. Wat leuk om te zien waar jij je inspiratie vandaan haalt.

    ReplyDelete
  7. Wat grappig om te lezen hoe je van een lelijk spaarschaap zulke leuke gehaakte schapen maakte.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  8. Super leuk om te lezen..! Het blijft zo'n schatje <3 Liefs Lisanne

    ReplyDelete

Back to Top