Tuesday, October 13, 2015

Amigurumidag van niets tot iets heel bijzonders !



Amigurumidag 2015...ik geniet nog na ! Wat een amigurumi's bij elkaar, wat een talenten bij elkaar en wat ontzettend veel amigurumi fans ! En dan te bedenken dat alles is begonnen met een groepje van 5 vrouwen, in 2009. De meeste mensen hadden toen nog nooit van de term amigurumi gehoord.


Ik organiseerde als Koekeridoo met Marleen de Jong een bijeenkomst voor amigurumi liefhebbers in Utrecht die we voor het gemak...amigurumidag noemden. Thema Amigurumi & Friends, kom met zijn allen haken. Er kwamen wel geteld 5 vrouwen op af, en we hebben een heel gezellige middag gehad.

Toen leerde ik Kim Poelwijk kennen en samen opende we de winkel Echtstudio. Ook toen hadden nog niet veel mensen van de term amigurumi gehoord, maar de eerste officiƫle amigurumidag was een feit. We nodigden Mia Benghtsonn uit Zweden uit; en die kwam zowaar ! En ook Christel Krukkert kreeg een uitnodiging of ze het leuk vond om haar eerste boek te komen signeren.

En de rest is geschiedenis....we begonnen met een klein clubje en afgelopen weekend waren we met een heel ontwerpteam en honderden mensen aanwezig ! Een mega succes als je het mij vraagt !

Nu ben ik uiteraard heel benieuwd hoe amigurumidag 2016 zal gaan worden, het beloofd nu al weer een bijzonder evenement te worden. Mocht je het gemist hebben, dan kun je hier een compilatie van afgelopen weekend zien.

En dan nog even mijn favoriete plaatje van amigurumidag...even tussen de bedrijven door een lollig plaatje en dan weer door ! Zonder Kim geen amigurumidag as we know it, dus een dikke dankjewel voor onze enige echte eigen Kim & co van Echtstudio.












2 comments :

  1. Wat leuk dat je vetelt en toont hoe het zo allemaal is begonnen. En wat hebben Kim & co en jij veel te weeg gebracht. Geweldig om al mijn favoriete ontwerpers bij elkaar te zien. Vast ook leuk voor jullie als ontwerpgroep. En wat kwamen er veel amigurumi-fans langs, die blij met tassen vol weer vertrokken.
    Ook ik ben al benieuwd naar de amigurumidag 2016.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  2. Wat leuk om het ontstaan tot nu toe in beeld te brengen. Ik had er al veel over gehoord maar afgelopen zaterdag vertrok ik vanuit de Achterhoek (Doetinchem om precies te zijn) naar Echtstudio om aan den lijve te ondervinden hoeveel creatieve mensen er in ons kikkerlandje rond lopen! Het was ontzettend druk maar wat een vrolijkheid, inspiratie en lieve mensen heb ik ontmoet! Ik ga op mijn blog ook nog een berichtje plaatsen.

    ReplyDelete

Back to Top